RENTOUTUMISEN TAITO

- verkkokurssi




Tuntuuko, että ajatukset käyvät kierroksilla ja on vaikea nukahtaa?

Heräätkö yöllä, etkä meinaa saada uudelleen unta?

Tai ehkä kaipaat taukoa etätyöskentelyyn tai muuten vain hengähdyshetkeä, jolloin sulkea työasiat ja kaiken mahdollisen pois mielestä.

Kenelle?

Rentoutumisen taito-verkkokurssi sopii sinulle, joka

  • haluat tehostaa palautumistasi
  • kaipaat välineitä stressinhallintaan
  • haluat helpottaa nukahtamista tai parantaa unenlaatua
  • haluat vapautua kehon ja mielen jännityksistä
  • lieventää rentoutumisen ja hengityksen avulla ahdistuneisuutta tai muuta psyykkistä oiretta
  • kaipaat hetkeä pysähtymiselle arjessasi.

Opit kurssin aikana rentoutumisen taidon, jota voit hyödyntää arjessasi stressireaktion pysäyttämiseksi, palautumisen edistämiseksi tai haastaviin tilanteisiin käytettäviksi.

Rentoutumisen taito-verkkokurssilla pääset kokeilemaan erilaisia rentoutumisharjoituksia, jotta löytäisit niistä omaan arkeesi juuri sopivimmat: lyhyitä harjoituksia tauottamaan arkea ja työtä, pidempiä harjoituksia auttamaan nukahtamisessa sekä erilaisia harjoituksia lihaskireyksien vähentämiseen.

Kurssi sisältää lyhyitä luentoja sekä erilaisia rentoutus-, hengitys- ja läsnäoloharjoituksia, harjoitusten kesto muutamasta minuutista pidempikestoisiin rentoutuksiin. Suurin osa harjoituksista on ladattavissa omalle laitteellesi.

Hinta 29,90 euroa (sis. alv 24%)

Saat kurssimateriaalit sähköpostiisi 24 tunnin kuluessa tilauksestasi. 

Materiaalit ovat käytettävissäsi toistaiseksi, ainakin 2 vuoden ajan.

Palautteita verkkokurssista:

"En voi muuta kuin kehua kurssia! Ihania harjoituksia, mä ainakin saan rahoilleni vastinetta!"

"Kurssi ylitti odotukseni. Sain kurssista useammankin hyvän keinon rentoutumiseen ja ihanaa, että rentoutusharjoituksia voi myös ladata itselle myöhempää käyttöä varten. Tässä elämäntilanteessa tää on just sitä mitä tarvitsen."

"Täydellinen kokonaisuus rentoutumista. Kiitos."

Rentoutuminen on enemmän kuin fyysistä lepäämistä; se on tietoista latautumista, joka edistää sekä fyysistä että henkistä palautumista.

Rentoutuminen on meille luontaista, mutta arjen elämänrytmissä tai muutostilanteessa taito on saattanut unohtua. Kun löydät uudelleen rentoutumisen taidon, voit käyttää sitä haastavissakin tilanteissa ja juuri silloin kun sitä tarvitset - vaikka kesken kiireen. On todettu, että harjoittelemalla rentoutumista, voi kehon rentoutumisreaktion käynnistää jo muutaman minuutin harjoituksen avulla, jotka haluan sinulle opettaa.

Keho haluaa ja pyrkii itse hoitamaan itseään, ja ihannetilanteessa rentoutuminen ja palautuminen tapahtuu yöunen aikana. Mm. stressi, some ja multitaskaaminen kuitenkin pitävät hermoston ylivirittyneenä heikentäen unenlaatua ja kehon luontaista palautumista. Aamulla herätessä olo voi olla väsynyt, päivän aikana saattaa esiintyä ärtyisyyttä tai ahdistuneisuutta, keskittymiskyky heikkenee, voi tulla erilaisia kipuja, on vaikea pysähtyä paikalleen. On vaikea vain olla. Tällöin kannattaa ottaa käyttöön keinot palautumisen tueksi, kuten erilaiset rentoutumisharjoitukset.

Rentoutus- ja hengitysharjoitukset käynnistävät fysiologisen rentoutumisreaktion, joka tasapainottaa hermoston toimintaa, keho rentoutuu ja mieli rauhoittuu. Stressireaktio pysähtyy ja palautuminen käynnistyy. Samalla kokemus mielihyvästä lisääntyy.

Rentoutumisen välittömiä vaikutuksia ovat mm. sydämen sykkeen hidastuminen, verenpaineen laskeminen ja hengityksen tasaantuminen. Muita vaikutuksia:

  • kehon rentoutuminen
  • keskittynyt ja rauhallinen olo
  • ajatusten kirkastuminen
  • huolestuneisuuden ja ahdistuneisuuden poistuminen
  • omien tunteiden ja ajatusten hallinnan lisääntyminen.

Kurssia varten et tarvitse erityisiä välineitä tai paikkaa; rentoutusharjoitukset voit toteuttaa kotona tai vaikka työpäivän aikana. Harjoitukset ovat helppoja toteuttaa ja sopivat kaikille.

Mitä?

Tällä kurssilla pääset kokeilemaan erilaisia rentoutumisharjoituksia, jotta löytäisit niistä omaan arkeesi juuri sopivimmat. Kurssi sisältää lyhyitä luentoja sekä erilaisia rentoutus-, hengitys- ja läsnäoloharjoituksia, harjoitusten kesto muutamasta minuutista pidempikestoisiin rentoutuksiin.

Käytetyt menetelmät auttavat käynnistämään fysiologisen rentoutumisreaktion, jolloin palautuminen saa alkaa.

Ekstrana saat "Uni- ja rentoutuminen"-osion helpottamaan nukahtamista sekä kierroksia laskevan yin joogaharjoituksen tuomaan pysähtymistä ja olemista päivääsi. Saat kaikki materiaalit käyttöösi 24 tunnin kuluessa tilauksestasi.

Kurssi on mitoitettu kolmelle viikolle, mutta voit edetä kurssilla omaan tahtiisi. Kaikki materiaalit ovat käytettävissäsi toistaiseksi, ainakin kahden vuoden ajan.

Kurssin osiot:

  • Hengitysharjoitukset
  • Hellittäminen
  • Jännityksistä vapautuminen
  • Mielikuvien käyttö
  • Tietoinen läsnäolo
  • EXTRA - Uni ja rentoutuminen

Hinta 29,90 euroa (sis. alv 24%)

Saat kurssimateriaalit sähköpostiisi 24 tunnin kuluessa tilauksestasi. 

Materiaalit ovat käytettävissäsi toistaiseksi, ainakin 2 vuoden ajan.

Tmi Puron Virta

Mirkka Tikkanen

p. 040 700 7402

mirkka@puronvirta.fi

Y-tunnus: 2910661-8